Sara - SaGam

Stafflikort med gran

Publicerad 2010-12-05 16:11:00 i Julkort

En utmaning på Kortmakarmaran förra helgen (hur fort går inte tiden??!!) var att göra ett kort med en annorludna vikning. Jag har gjort stafflikort med mina spellbinderdies en del på sistone och så blev det även nu. Det skulle också vara en gran på. Äntligen fick jag användning för filtgranen jag haft liggande sen förra julen. Fyndade den på en loppis. Tyckte jag fick till det bra med den passande textraden.



När tar du/ni in granen i stugan?
Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: AnnikaS

Publicerad 2010-12-05 19:24:54

Förra året tog vi in granen tidigare än vi brukar. Då tog vi in den en vecka innan jul och det gör vi i år igen för den gav härliga julkänslor!



Snyggt kort! Riktigt snyggt att göra denna vikning med spellbinders.

kram Annika

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2010-12-05 23:21:27

Jättefint stafflikort! Det blev aldrig tillfälle att studera närmare hur du gjorde den här vikningen, men jag tror jag hajar med hjälp av bilden. Konstigt vad fort Kortmakarmaran gick, trots att 12 timmars pyssel känns som länge.



Granen tror jag att vi tar in ungefär en vecka innan julafton i år så vi hinner njuta av den. Jag gillar egentligen tiden INNAN jul allra bäst, när väl juldagarna har passerat längtar jag efter våren :-)



Kram och ha en bra vecka!

Postat av: Elina

Publicerad 2010-12-05 23:52:02

Kvällen innan julafton tas granen in. Eller snarare packas upp eftersom vi numera har plastgran efter att syster fick tillbringa en julafton på akuten...hon var visst allergisk. Kram på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela