Sara - SaGam

Faux Wood

Publicerad 2009-11-05 21:56:51 i Stämpeltekniker

I går kväll satt jag länge uppe och sorterade stämplar som jag ska sälja på loppisen på lördag. Jag har hur mycket saker som helst med mig och jag hoppas många kommer för att fynda! Hela sorteringstiden satt jag och längtade till att stämpla och sagt och gjort. När klockan egentligen var läggdags letade jag fram en teknik som kallas "Faux Wood" och började testa. Inga konstigheter alls, men det är kul att göra något annat än bara stämpla, färglägga och montera på kortbas. Jag färgade in ett papper med tre toner av brunt. Ovanpå dessa drog jag ett par gånger med en vit dyeink-dyna. Sedan torrembossade jag papperet med embossingfoldern "Script". Det skulle egentligen varit en träliknande historia, men man tager vad man haver. Skäms nästan att säga att jag har haft "script" liggande i över ett och ett halvt år och igår var första gången jag använde den. Bakgrundspapperet var klart och med en fin rådjursstämpel (också helt ny), lite spets och en av mina allra första textstämplar blev det ett färdigt kort. Avsändaren var redan klar och i morgon landar kortet i en brevlåda. Hoppas det kan glädja!

Teknikbeskrivning hittar du HÄR! Testa gärna och lämna en kommentar i detta inlägg med länk till ditt projekt!

Kortmakaren finns på TV4 Hemmakanalen.se inför Fars dag. KUL!!

Må gott,
Sara

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-11-05 22:53:19

Visst är det kul med nåt nytt? Jag sitter med min airbrush och har väl åstadkommit ett par kort men det kommer nog att gå åt en hel burk luft innan jag känner att jag har fått till tekniken en aning.

Jag tänker testa Faux wood. Enkelt och det blir väldigt snyggt.



KraM

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2009-11-05 23:25:44

Jag har också ägnat kvällen åt utsortering och prismärkning inför lördagen. Oj, oj vad mycket grejer man samlar på sig, märks inte att jag rensat ... Roligt att du ÄNTLIGEN använt embossingfoldern Script - hos mig är den en favorit.Det var för just denna som jag köpte Cuttlebugen :-) Kram på dig och vi ses snart!

Postat av: NetteR

Publicerad 2009-11-06 15:55:29

Blev ju jätteläckert. Skönt att höra att det finns fler som har saker som blir liggandes ett tag innan de kommer till användning :)

Postat av: AnnikaS

Publicerad 2009-11-06 18:20:09

TACK! Detta underbara kort landade i min brevlåda idag, orden värmer mycket ska du veta.

kram Annika

Postat av: Emma H

Publicerad 2009-11-07 19:37:17

Super fint!! Önskar att jag också hade saker att göra så där....får bli när jag blir miljonär tror jag :)

Postat av: sussilull

Publicerad 2009-11-08 09:26:56

Vilken ball teknik! Den skrivs in på min "attprovalistanågongång" :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela