Sara - SaGam

Resist

Publicerad 2009-05-31 23:02:04 i Stämpeltekniker

"Resist" kallas en teknik som jag gillar att använda mig av. Man kan göra på lite olika sätt. På detta kort har jag stämplat fåglarna på grenen med Watermark-dynan och embossat med klart EP. Sedan drar/duttar/kladdar jag med en pigmentdyna över det jag embossat. Färgen fastnar på allt utom på just det jag stämplat. För att få bort den överflödiga färgen torkar jag av papperet med hushållspapper. Då framträder motivet mer. Lite "decorative Mesh" och en blomma med bling tillsammans med en stämplad prickig bakgrund så var det klart! Har fått utstansat kvisten åt mig, men kommer inte ihåg vad den heter stansen. Nån som kan hjälpa mig?



Stämpeln kommer från clearstamps-setet "enjoy" från Penny Black.
Ha en bra vecka!
Sara

ps. Glöm inte att planera besök på pysselloppis i Floda den 13 juni 13-15. ds.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-06-01 08:34:32

Det är bra att bli påmind om olika tekniker. Jag gillar därför din designsida där det finns massor att hämta då minnet sviker eller hämta nytt.

Fint med fåglarna på snygg gren och effektfullt med prickarna.

Ha en skön dag i värmen!

KraM

Postat av: Christine

Publicerad 2009-06-04 08:00:11

Det är alltid lika inspirerande att besöka din blogg. Har noterat den 13e i almnackan.

Kram

Christine

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela