Sara - SaGam

Nyheter + Raklödder

Publicerad 2009-07-02 20:54:29 i Stämpeltekniker

Släppte ett gäng nya sommarstämplar hos Kortmakaren igår. När lugnet hade lagt sig fram på kvällen i tisdags satte jag mig vid pysselbordet och skapande några kort med dom. Alltid lika spännande att fundera över vilken stämpel som kommer bli favoriten. Snäcksamlingen gillar jag att färglägga med distresser för det blir så fina färgskiftningar då.





De fina molnen och segelbåten maskade jag och byggde en sommarscen av. Paperfrills fick bli vågor och lite blått garn som jag köpte på loppisen blev en extra detalj. Textstämpeln är den samma på båda sommarkorten. Hoppade bara över att färga in "Glad" på snäckkortet.



Att göra bakgrunder med raklödder är ett något kladdigt men roligt sätt att få en bakgrund som man kan stämpla direkt på eller använda i stället för mönstrat papper. Jag tog en plastburk med låg kant och sprayade ut raklödder i den. Sedan droppar man refillfärg och rör runt med en blomsterpinne eller dylikt. Lägg sedan ner papper på skummet och tryck till lätt, ta upp papperet och torka av det överflödiga skummet med hushållspapper. Låt det torka sen e det klart. Med fördel gör man flera papper när man ändå är i gång. Fisken har jag stämplat och målat med distresser. Jag maskade den och stämplade en bakgrundstämpel över med adirondack "Stream". Målade ut den lite med vatten på en pensel. Monterade på raklödderbakgrunden som jag sedan stämplade och embossade tack på. För att lyfta fram ordet tack lite ritade jag svarta konturer runt bokstäverna. De rörliga ögonen är en rolig effekt.





Fiskkortet monterade jag som ett vykort och stämplade "Adressfält" på baksidan. Färdigt att användas som ett vykort. Alla kort man gör måste inte vara dubbla.



Nu till kaffet och kvällens pyssel!
Må gott,
Sara

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-07-02 23:06:44

Så du pysslar du. Jag är snart en våt fläck. Fick pysslat lite då jag fick beställningar, annars går allt på sparlåga.

Festligt med raklödder, låter konstigt men fint blir det.

Sköt om dig i värmen!

KraM

Postat av: Eva F

Publicerad 2009-07-03 07:55:03

Härliga somriga kort Sara!

Ha en skön sommar så ses vi i oktober :-)))

Kram Eva

Postat av: Lisbet

Publicerad 2009-07-03 08:28:36

HÄRLIGA TIDER - nu måste jag testa raklöddergrejen.

Postat av: Agneta

Publicerad 2009-07-04 13:09:14

Jättefina kort! Gillar fisken. :) Eller oxå är det bara det att jag är så svag för orange :)

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2009-07-04 18:23:52

Raklödder-bakgrunder har jag inte testat än, kanske snart dags - fint blir det hur som helst! Doftar det parfym om korten eller försvinner doften när löddret torkat? Har varit ute på havet idag och svalkat oss, 20 grader i vattnet vid Björkö :-D

Postat av: Gunvor

Publicerad 2009-07-06 11:52:09

Jättefina kort! Snäckkortet är helt ljuvligt!



Kram, Gunvor

Postat av: Lillemor

Publicerad 2009-07-06 22:59:19

Vilka vackra sommarkort! Gillar verkligen den fina textstämpeln, en klar favorit! Visst blir det fint med distresser. Det är fortfarande det enda jag använder...

Ha det gott!

Kram Fröken Lillemor

Postat av: sari hänninien

Publicerad 2009-07-07 17:05:30

jag såg d här kortet igår... o d var såååååå himla läckert!!!!

du r 1 härligt föredöme!

inpsirerande...

o kul med löddret...

tänk om oxå 80-talets lödderprogram kommer tillbaka... :-)

Postat av: Tiggy

Publicerad 2009-07-21 10:32:16

Vad läckert vykort, jättesött!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela