Sara - SaGam

Adventstid

Publicerad 2008-11-29 14:16:20 i Stämplat

Känslan för advent har inte riktigt infunnit sig hos oss. Idag har jag slappat och sovit i olika omgångar, men kanske blir det annorlunda när vi sätter igång med lussebullebaket senare i eftermiddag. I morgon är det ju också dags att tända adventsljusstakarna i fönstren och det gillar jag!

Jag hade en kväll i veckan då jag satt vid pysselbordet. Fick inspiration och gjorde lite grejer, förutom att städa då... Grattiskortet med den något fjuniga kycklingen och larven till exempel. Stämpeln köpte jag på loppisen och texten är utstansad av det nya alfabetet Storybook från Quickutz. Bakgrunden har jag gjort själv med hjälp av stämplar från Inkywings.



Måste få visa upp den coolaste ugglan i världen (från Hero Arts)! Den blev tillsammans med en skog från Penny Black ett grattiskort till Susanne!



Grattiskort i alla ära, men snart kanske det är dags att börja med julkorten?!! Hur har du det? Redan klar? Håller på som bäst? Väntar in i det sista? Gör du ett och samma eller olika? Vilken av alla julstämplar som finns är din favorit i år? Vore kul att få höra!

Ha det gott! Tänd ett ljus!
Sara

Kommentarer

Postat av: Muffin

Publicerad 2008-11-29 15:02:29

Lite saffransbullar, glögg och ljusstakar så ska du se att adventskänslan kommer! Vilka fina kort du har gjort. Antar att du inte får vara med och tävla med eget bakgrundspapper, synd för du kunde vunnit!

Kram och trevlig första advent!

Postat av: AnnikaS

Publicerad 2008-11-29 20:23:51

Adventsbaket klarade jag av förra helgen med min bästa vän Anna, så mysigt att göra det tillsammans. Så denna helgen pyntas det för advent och nu doftar det riktigt gott av ett glas glögg.



Julkortsproduktionen ligger lite på is för tillfället, har tappat pyssellusten, men jag ligger nog rätt bra till med mina julkort ändå.



Korten du visar idag är jättemysiga, är såå svag för ugglor!

kram Annika

Postat av: Christine

Publicerad 2008-11-29 22:22:00

Tack för påhälsningen. Önskar dig också en trevlig o god advent.

Här har det varit full fart med lite utav varje, lite dt jobb, julkort till lådan på jobbet men egna har jag inte fått gjort ännu. Gör aldrig likadana även om det hade varit enklare men det är inte roligt.

Det är så mycket man vill ibland o tiden räcker inte till. Men det blir vad det blir.

Kram

Christine

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2008-11-30 00:06:14

Här var det ugglor i mossen! Vilken rolig stämpel du köpte på loppisen förra veckan och det blev ett härligt grattis-kort. Ugglan är så söt, både på kortet och som banner. Saffransbullarna gjorde jag för ett par veckor sen, så vi har redan provmumsat ett tag, men nog räcker de till adventsfikat i morgon i alla fall, sen får jag väl baka nya. Så värst mycket julkort blir det inte gjort här, just nu är det dekorerade tändsticksaskar som gäller. Kramar till er alla och ha en fin första advent!

Postat av: Lollo

Publicerad 2008-11-30 13:05:06

Mina julkort i år har Tomas varit inblandad i, i de flesta fall.

Kram

Postat av: Elina

Publicerad 2008-12-01 12:02:07

Oh, den där söta stämpeln med fågeln och masken har jag beställt flera gånger på olika ställen men den har alltid varit slut! Jättemysigt kort du gjort med den, jag älskar bakgrunden!

Postat av: Evelina

Publicerad 2008-12-01 20:06:58

Ha ha jag började med julkorten i augusti när julpapperen började finnas i butikerna, så jag har nog så det räcker och blir över! :D



Å andra sidan ville banken låna några att ha i skyltfönstret, så där försvinner ju några...! Men skoj såklart!

Postat av: Maria

Publicerad 2008-12-02 20:15:57

Jag ränner runt bland papper och stämplar. Julkorten är på gång och in i mellan blir det ett och annat "vanligt" kort. Det blir antagligen stress på slutet då det visar sig att julkorten inte räcker:p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela