Sara - SaGam

Höstlov

Publicerad 2007-11-01 10:49:30 i Stämplat

Här i stan är det höstlov nu och jag njuter av ett par extra dagar ledigt. Barnen och jag har myst och tagit det väldigt lugnt, men jag har också hunnit med att röja på stämpelbordet (varför är det aldrig helt i ordning där?) och plockat fram min gamla Sizzix för att prova stansa lite chipboards. Något färdigt kort eller nån LO har det inte blivit, men jag fick pysslat en hel dag i lördags då jag var i Trollhättan på Inspirationshusets scrap- och stampevent. Det var 12 timmar fulla av pyssel, trevliga människor, goda kanelbullar, ett par kurser och två skisstävlingar. Jag höll i tre omgångar demonstrationer där jag visade bland annat maskning, resist och grid.

På ena kursen gjorde vi CD/DVD-fodral tillsammans med Annelie. Ett fint sätt att ge bort skivan med foton från året som gått på barn och barnbarn.

image118

Blev ett par julkort gjorda också varav här är ett. Det är ett konvolutkort eller vad man nu ska kalla det. Kuvert och kort i ett iaf där man viker upp kuvertet och har kortet i mitten (hmm...var det tydligt?). Fotografiet är ett gammalt på Tim som jag satte dit bara för att testa hur det skulle bli. Tanken är att man tar ett kort på barnen som de ser ut idag.

image119

(Stämplar från Inspirationshuset)

Idag är det 1 november och Stämpelstafetten går av stapeln på Stämpelsnack. Nu ska det stämplas och grejas för fulla muggar under hela månaden. Det ska bli riktigt skoj. Jag har hamnat i ett toppenlag tillsammans med Louise/louisevbg, Carina/Stamparina, Jaana och Camilla/millasew. Ser fram emot kul samarbete!

Må så gott!
Sara

Kommentarer

Postat av: Ingrid-Inola

Publicerad 2007-11-01 16:47:59

Tittar in här för att se om du hunnit pyssla något idag ;-) Roligt kort med tagen som man kan dra ut. Ser jag rätt - har den lille bebis-Tim glasögon på sig? Nu börjar mörkret falla och jag ska sätta mig vid stämpelbordet en stund. Har hunnit med riktigt mycket annat plock undra dagen. Skönt att vara ledig!

Postat av: Lillemor

Publicerad 2007-11-02 07:25:04

Så ljuvligt kort med lille Tim! Blev kär direkt! Kul med lite ej traditionella pojkfärger! (Även om det bara blev så kanske?)
Har oxå höstlov...och du undrar förstås jättemycket vad jag gör? ;O) Önskar att jag hade haft pyssel/mystid jag med men det har varit plugg för hela slanten! Josefine var ledig i måndags när dagis var stängt, då bakade vi faktiskt muffins! Idag är pappa hemma så det blir dagisfritt igen, skönt för barnen! Men jag ska nu cykla ner till min trogne vän (datorn) på lärcenter och sätta mig och se om jag kan få nåt vettigt gjort åtminstonde halva dagen....
Må så gott!
Lillemor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela